Contabilitatea este mai mult decât un serviciu. Este o artă – necesita Judecată Creativă în utilizarea Cunoștințelor Profesionale și are nevoie de o bună Planificare pentru a Executa cu bine funcțiile contabile. Din cauza cerințelor din ce în ce mai mari ale clienților, contabilitatea a devenit din ce în ce mai tehnică pentru a ține pasul cu nevoile afacerilor. În plus, cu tehnologia în continuă dezvoltare, există întotdeauna noi modalități de procesare și interpretare a datelor de care trebuie ținut cont iar Planificarea si Organizarea sunt elemente fundamentale după care ne ghidăm activitatea în fiecare zi.

Această postare arată modul în care noi, Familia Conta, planificăm timpul și câteva puncte cheie pe care le-am învățat in decursul anilor.

Să începem…

Cum folosim planificarea în activitatea noastră

Planificarea este cheia oricărui demers de succes. Fără ea, nu există nicio modalitate de a ști dacă vei putea termina orice task la timp. Există câteva moduri în care folosim planificarea în activitatea noastră dar întotdeauna avem grija sa stabilim și prioritizăm obiectivele, sa împărțim sarcinile, sa programam și sa stabilim termene de finalizare pentru acestea.

Fiecare zi începe planificând activitățile ce trebuie rezolvate in perioada următoare: proiectele, companiile, termene, detalii, acțiuni.

Planificăm întotdeauna întreaga săptămâna și defalcăm fiecare sarcină. În acest fel, nu rămânem la sfârșitul săptămânii încercând să ne dăm seama ce trebuie făcut în continuare. La sfârșitul fiecărei zile revizuim lista, actualizăm statusul pe fiecare task și completăm cu activitățile apărute suplimentar în cursul zilei.

A doua zi reluam procesul:

  1. Începem ziua cu planificarea și revizuirea To Do List-ului, si
  2. Încheiem ziua cu revizuirea și actualizarea To Do List-ului.

Având in minte ca doar in acest fel trebuie începută și finalizata o zi ne ajuta să obținem o imagine clară a exact ceea ce trebuie făcut și ne oferă o harta utilă de parcurs cu ușurință activitățile zilnice.

Execuția în contabilitate: Cercul se închide Perfect

Acum că ne-am planificat ziua și am împărțit fiecare sarcină în sarcini secundare, ne apucam de treabă. Fiecare activitate începută se finalizează complet. Suna ciudat, nu? Eh, sa știți ca are sens – multi contabili se apucă de ceva, termină doar parțial, trimit un mail sau un follow-up, si apoi rămâne treaba suspendată. Noi avem un mod diferit: task-urile începute se finalizează complet. De la cap la coadă, tot ce ține de respectiva activitate.  Suntem minuțioși și preciși atunci când executăm orice task, (nu superficiali sau parțiali), ne asigurăm că lucrarea este 100% finalizată.

Si de fiecare data treaba se termină cu bifarea Complete in To Do List.

In Concluzie

Planificarea și Execuția sunt elementele esențiale din activitatea noastră de zi cu zi. In același timp este important pentru noi să nu grăbim activitățile sau să sărim dintr-una-ntr-alta. Știm cât este de important să petrecem mult Timp în Planificare și avem in vedere Execuția Completă a activităților începute.